Üres Kosár
Kosárnézet
Állatok célkeresztben
Állatok célkeresztben... ... avagy te vásárolsz, a tenger fizet!   Ezzel az üzenettel indította el új kampányát a Surfrider Europe Egyesület, egy non-profit környezetvédő szervezet, hogy felhívja a fogyasztói társadalom figyelmét a világ tengereinek mérhetetlen szennyezettségére.     Az óceánok vizét jelenleg 5.25 trillió kisebb-nagyobb műanyag hulladék szennyezi, és sajnos rengeteg állat pusztul el vagy sérül meg emiatt. (Több tízezer tonnát nyelnek le csak a halak!) Évente 26 millió tonna műanyag szemét végzi a tengerekben és óceánokban, ennek oka pedig a felelőtlen fogyasztói szokásokban keresendő. Hogy mit tehetünk? Nagyon is sokat! Gondold át alaposan, hogy - valóban szükség van-e minden vásárlásnál arra a rengeteg műanyag szatyorra, vagy elfér a táskádban 1-2 papírszatyor, amit minden alkalommal elővehetsz; - lehetőleg környezetbarát, illetve újrahasznosítható csomagolással rendelkező termékeket vásárolj; - hogyan tudnád rendszeresen újra felhasználni a kiürült műanyag flakonokat utántöltős termékek vásárlásával; - szelektíven gyűjtöd-e a hulladékot; - mit húzol le a WC-n vagy mit engedsz le a lefolyóban; - esetleg megjavítható-e, amit kidobásra szánsz, mielőtt vennél egy újat. Ha a környezeteddel törődsz, magaddal is törődsz, és ez, ugye, megér némi fáradságot...?   Április 22. - A Föld és a környezetvédelem napja Forrás: www.huffingtonpost.com
Bio mosogatószivacs
Baktériumok melegágya - a mosogatószivacs Gondoltad volna, hogy a mosogatószivacs az egyik legtöbb baktériumot tartalmazó eszköz az otthonodban? Tekintve, hogy az edényeidet és az evőeszközeidet tisztítod vele, ez egy elég rémisztő tény...     Jó hír viszont, hogy a forró vizet a bacik nem kedvelik, éppen ezért fontos, hogy minden használat után alaposan öblítsd ki a szivacsot forró vízzel, és a mikróban is fertőtlenítheted naponta 2 percig (nedvesen, nehogy meggyulladjon!). A mosogatógépben sem árt kimosni hetente egyszer, és persze cseréld le, amilyen gyakran csak tudod!   És hogy ne szennyezd a környezeted a sok-sok kidobott mosogatószivaccsal, használj környezetbarát termékeket, mint például a bio kókuszszivacs vagy a bio kenderszivacs.
Hányféleképpen "ehetjük meg" a kókuszt?
Hányféleképpen "ehetjük meg" a kókuszt? Most ne csupán a zamatos kókuszbélre vagy a frissítő kókuszvízre gondolj, még csak ne is a különféle egzotikus receptekre...     Ha a kókuszról beszélünk, mindig valami távoli egzotikus sziget jut az eszünkbe, és ez így van jól! Viszont manapság, a különféle feldolgozási módoknak hála, már egyre közelebb került hozzánk, és szép lassan beköltözött a konyhánkba. Vegyük is sorra, hogyan...   1. Kezdjük a kókusztejjel, amelyet a kókuszdió reszelt húsából préseléssel nyernek ki. Az így kivált folyadék magas olajtartalmának köszönhetően igen sűrű, ezért ha soványabb, hígabb kókusztejet szeretnének készíteni, a kókuszreszeléket meleg vízbe áztatják, illetve a sűrű kókusztejet vízzel hígítják. A kókusztej igen egészséges, ásványi anyag tartalma magas, és laktózérzékenyek, vegetáriánusok is fogyaszthatják. Íze enyhén édeskés, de hasonlít a tehéntejhez, így remekül használható tejhelyettesítőként. A távol-keleti konyha egyik kedvelt alapanyaga.   2. A természetes kókuszliszt friss kókuszhúsból készül, adalékanyagok nélkül. Miután kisajtolták az igen magas zsírtartalmát, a kókuszhúst lisztté őrlik. Az így keletkezett őrlemény hasonlít a búzaliszthez, és vitaminokban, ásványi anyagokban, nyomelemekben, fehérjében, valamint rostban gazdag, zsír- és szénhidrát tartalma viszont alacsony. Gluténmentes, más lisztekkel (lenliszt, mákliszt) jól keverhető.   3. A kókuszolajat a kókuszbélből préseléssel nyerik ki, majd a nyers olajat tisztítják és szagtalanítják, míg teljesen tiszta, illatmentes kókuszolaj válik belőle. Nem hidrogénezett, és nem tartalmaz adalékanyagokat. Cukorbetegek is fogyaszthatják, és fogyókúrához is ideális. Számtalan pozitív hatása között számon tartják a veseproblémák, a szívbetegségek, a magas vérnyomás, a rákos betegségek megelőzését, a csontok és a fogak erősítését és védelmét, illetve az immunrendszerre gyakorolt előnyös hatását.   4. Kókuszreszelék a kókuszdió szárított és lereszelt húsa, a kókusznak a magyar konyhában talán a legrégebben ismert formája. Nem összekeverendő a kókuszliszttel. Kiváló sütemények készítéséhez, díszítéséhez, müzlibe, kásába, illetve különleges főételekhez kiegészítőként. Ízesíthetünk vele húsételeket is, nyersen pedig salátákhoz használhatjuk.    5. A kókuszvirág cukor nem kókuszbélből, hanem a kókuszvirág nektárjából készül. Alapanyaga kizárólag a kókuszpálma nektárja, ne keverjük össze a pálmacukorral! Mivel nem a termésből készül a cukor, így a megszokott kókuszíz sem köszön vissza, inkább hasonlít az melaszos nádcukorhoz. Lágy, karamellás és karakteres. Vitamin, ásványi anyag, illetve aminosav tartalma igen magas. Édesítőereje közel azonos a fehér cukoréval, ezért természetes cukorhelyettesítő. Glikémiás indexe a nádcukoréval (68) és a legtöbb mézével (55) szemben alacsony (35), így lassabban szívódik fel, és nem emeli meg olyan hirtelen a vércukorszintet.  
Banános-juharszirupos zabkása
Banános-juharszirupos zabkása Tápláló, egészséges, gyors és finom! Reggeliztél már?     Hozzávalók (4 személyre): 20 dkg zabpehely 3 evőkanál zabkorpa 8 dl rizstej vagy kókusztej 1 csipet só   A hozzávalókat főzd össze - nagyjából 10 perc alatt el is készül. A zabkását szórd meg fahéjjal, tégy rá karikára vágott banánt, és locsold meg juharsziruppal!   A juharszirupot helyettesítheted mézzel, a banánt pedig aszalt vagy friss gyümölcsökkel, dióval, mandulával. Jó étvágyat!  

8. oldal / 11

Tájékoztatjuk, hogy oldalunk működéséhez "süti"-ket használ.

A sütik segítenek a webáruház működésében, illetve javítják a felhasználói élményt. További információ

Rendben

Kapcsolat

Digital River Kft.
Budapest, Eper u. 39. I/3.
1112 - Hungary

Telefon: 06-1-611-8248
E-mail: info [kukac] happygreen.hu

Nyári szabadság - 2021