Üres Kosár
Kosárnézet
Édes élet datolyasziruppal
Édes élet datolyasziruppal Mostanában sok szó esik a különféle cukorhelyettesítő termékekről - stevia, nyírfacukor, nádcukor, kókuszvirág cukor... Szerencsére bőséges a választék, így mindenki eldöntheti, hogy számára melyik a legmegfelelőbb alternatíva a fehér cukor kiváltására.   A datolyaszirup egy új - és üde - színfolt ezen a palettán, ráadásul otthon, házilag is előállítható.     A datolyának nálunk főként a szárított változata kapható, de mind a friss, mind a szárított datolya igen gazdag ásványi anyagokban és vitaminokban: káliumban, kalciumban, magnéziumban és vasban, illetve A-, B3-, B6-, C- és K-vitaminban. Magas rosttartalma segíti az emésztést és kiegyensúlyozza a vércukorszintet.    A szárított datolyából készült szirup megőrzi a gyümölcs vitamin-, ásványi anyag, illetve rosttartalmát, természetes cukortartalma miatt pedig kiváló és egészséges édesítőszer.  Elkészítése gyors és egyszerű: a szárított datolyát tedd egy tálba, és engedd fel annyi vízzel, amennyi ellepi. Hagyd állni 10-12 órát (vagy akár egy teljes napig), majd turmixold össze, és kész is a datolyaszirup!   100-150 g datolyából kb. 5-6 dl szirupot nyerhetsz ki attól függően, hogy sűrűbb vagy hígabb édesítőszerre vágysz. A kész szirupot hűtőben, lezárt üvegben tárold, így sokáig eláll. Kávé, tea, sütemények és lekvárok ízesítésére használhatod.     Kóstoltad már a datolyasűrítménnyel készült, magas gyümölcstartalmú St.Dalfour lekvárokat?     2015. szeptember 26.   Kapcsolódó cikkek: Hányféleképpen "ehetjük meg" a kókuszt? Kókuszvirág cukor - egy újabb édes alternatíva  
King kókuszvíz - az üdítők királya
King kókuszvíz - az üdítők királya Hűsítő, finom, de egészséges üdítőre vágysz a hőségben? Csillapítsd a szomjad kókuszvízzel!   A 100%-os tiszta kókuszvíz természetes frissítő ital, édes, diós íze van. Könnyen emészthető szénhidrátokat tartalmaz, cukor és elektrolit formájában, de alacsonyabb a kalória-, cukor- és nátriumtartalma, mint pl. egy átlagos sportitalnak.     A narancssárga színű King kókusz a legízletesebb kókuszfajta Srí Lankáról. A szigetlakók évszázadok óta fogyasztják számos jótékony hatása miatt.    És hogy miért érdemes fogyasztani?- Nagyszerűen hidratál, - Öregedésgátló hatású, - Szív- és érrendszeri problémák megelőzésére, - Gyorsítja az anyagcserét, - Energiát ad, - Izomgörcsök kezelésére,- A csontok erősítésére,- Szabályozza a stressz-szintet,- Vizelethajtó hatású,- Segíti a fogyást,- Szabályozza a cukorbetegséget,- Tápanyagokban gazdag,- Megszünteti a gyomorégést,- A benne lévő antioxidánsok jótékony hatása miatt,- Méregtelenít,- Puffadás megelőzésére, kezelésére,- Emésztést javító hatása miatt,- Lúgosít,- Megelőzi a vesekő kialakulását,- Fertőzések kezelésére,- Hajkondicionáló,- Az egészséges magzatért,- Alternatív gyógymódokhoz, mint pl. az Ájurvéda.     A kókuszvíz friss, fiatal gyümölcsből készül. Nem tartalmaz ízfokozókat és hozzáadott cukrot. Színezék- és tartósítószer-mentes - természetes minden ízében.   2015. augusztus 28.   Kapcsolódó cikkek: Hőségriasztás, kánikula ON! Hányféleképpen "ehetjük meg" a kókuszt? Kókuszvirág cukor - egy újabb édes alternatíva  
Hajdina, a franciák kedvence
Élet gluténmentesen 2. - Hajdina, a franciák kedvence A gluténérzékenység napjainkban egyre növekvő probléma, különösen a nők esetében gyakori. Mivel a lisztérzékeny emberek emésztőrendszere a különféle gabonákban (búza, rozs, árpa) található glutént nem tudja feldolgozni, ez idővel emésztési-, táplálkozási zavarokhoz vezet.   Leggyakoribb tünetei a hasmenés vagy éppen székrekedés, puffadás, hasfájás, hányás, súlyvesztés, étvágytalanság fáradékonyság, súlyosabb esetekben hajhullás, felszívódási zavarok, vérszegénység, csontritkulás.   Ezekre a tünetekre különösen kisgyerekek esetében érdemes odafigyelni, de a gluténérzékenység sajnos felnőtt korban is kialakulhat.   Mit tehetsz, ha bebizonyosodott a gluténérzékenység?   Nem kell kétségbe esni, megfelelő diétával a panaszoktól teljesen megszabadulhatsz, illetve teljesen tünetmentes életet élhetsz. Bár a gluténmentes diétát egy életen át tartani kell, szerencsére így is lehet változatos, finom ételeket enni.   A glutén kiváltására számos egészséges alternatíva kínálkozik, így különösebb önsanyargatás nélkül át lehet térni a gluténmentes életmódra. Korábbi cikkünkben a kölessel már megismerkedtünk, következzen akkor most a hajdina!     A hajdina valójában nem is gabona, a keserűfűfélék családjába tartozik, a konyhában mégis a gabonaőrleményekhez hasonlóan használatos.   Ásványi anyag (kalcium, magnézium, kálium, vas, cink, réz) és vitamintartalma (B1, B2, C-, E-vitamin) igen magas. A hajdina jótékonyan hat az érrendszeri megbetegedésekre, a magas vérnyomásban szenvedőknél, illetve a cukorbetegeknél.   Magas rosttartalma miatt rendkívül egészséges, jól alkalmazható a székrekedés kezelésére és a vastagbélrák megelőzésére, valamint Candida-diéta során.   A hajdinaliszt sikértartalma alacsony, így duzzadt, magas, puha belű kenyér nem készíthető belőle. Sokkal inkább alkalmas vékony palacsintaszerű vagy pászkaformájú kenyér, illetve tészta sütésére.   Keverhető gabonalisztekkel is, de ha gabonafélék helyett gluténmentes lisztekkel (pl. köles-, zab-, burgonyaliszt vagy -pehely) vegyítjük, úgy a keverék is megfelelő táplálék lehet lisztérzékenyek számára.     A hajdina nem csak liszt formájában fogyasztható, főtt állapotában önállóan, köretként is megállja a helyét, de főzhetünk belőle kását (akár kölessel keverve), és dúsíthatunk vele leveseket, salátákat. Pehely formájában, főzés nélkül keverhető müzlibe, levesekbe.   2015. július 21.   Kapcsolódó cikkek: Élet gluténmentesen 1. - Az ezerarcú köles Palacsinta, ahogy a franciák szeretik Banános-juharszirupos zabkása  
A biztonságos napfürdőzés
A biztonságos napfürdőzés  Ismét hőség, újra kánikula - végre vagy sajnos :) - és újra az a téma, amiről nem lehet eleget beszélni - különösen gyerekek esetében.     Íme, három fontos szabály, hogy nyugodtan élvezhessétek a napozást, és hogy gondtalan legyen a nyaralás:   #1 Folyamatos folyadékpótlás, főleg szénsavmentes víz formájában. A cukrozott üdítőket kerüljétek! Egészségtelen, és csak szomjasabbak lesztek tőle. Ha édességre vágytok, egyetek inkább egy jó fagyit...   #2 Megfelelő minőségű és faktorszámú napvédő krém/spray használata, ami lehetőleg vízálló, antiallergén, színezék- és illatmentes legyen! Gyerekek esetében érdemes legalább 30, de inkább 50+ faktoros készítményeket alkalmazni, és még így sem ajánlott a legkisebbeket a tűző napra engedni, maximum a korai reggeli vagy a késő délutáni órákban.   #3 11 és 15 óra között akkor se feküdjetek ki a napra, ha vastagon bekentétek magatokat naptejjel. Nem éri meg, mert a magas faktorszám sem biztosít teljes védelmet az UV sugárzás ellen. A túlzott napozás súlyos következményekkel járhat, ezért ne tartózkodjatok sokat a tűző napon még naptej alkalmazása esetén sem.   Ha ezeket az egyszerű szabályokat betartjátok, gond nélkül strandolhattok, és egészséges barnaság lesz a jutalmatok.     Kapcsolódó cikkek: Védd magad természetesen! és Hőségriasztás, kánikula ON!   2015. július 2.  

5. oldal / 11

Tájékoztatjuk, hogy oldalunk működéséhez "süti"-ket használ.

A sütik segítenek a webáruház működésében, illetve javítják a felhasználói élményt. További információ

Rendben

Kapcsolat

Digital River Kft.
Budapest, Eper u. 39. I/3.
1112 - Hungary

Telefon: 06-1-611-8248
E-mail: info [kukac] happygreen.hu