A kosár üres
Kosárnézet
Hajdina, a franciák kedvence
Élet gluténmentesen 2. - Hajdina, a franciák kedvence A gluténérzékenység napjainkban egyre növekvő probléma, különösen a nők esetében gyakori. Mivel a lisztérzékeny emberek emésztőrendszere a különféle gabonákban (búza, rozs, árpa) található glutént nem tudja feldolgozni, ez idővel emésztési-, táplálkozási zavarokhoz vezet.   Leggyakoribb tünetei a hasmenés vagy éppen székrekedés, puffadás, hasfájás, hányás, súlyvesztés, étvágytalanság fáradékonyság, súlyosabb esetekben hajhullás, felszívódási zavarok, vérszegénység, csontritkulás.   Ezekre a tünetekre különösen kisgyerekek esetében érdemes odafigyelni, de a gluténérzékenység sajnos felnőtt korban is kialakulhat.   Mit tehetsz, ha bebizonyosodott a gluténérzékenység?   Nem kell kétségbe esni, megfelelő diétával a panaszoktól teljesen megszabadulhatsz, illetve teljesen tünetmentes életet élhetsz. Bár a gluténmentes diétát egy életen át tartani kell, szerencsére így is lehet változatos, finom ételeket enni.   A glutén kiváltására számos egészséges alternatíva kínálkozik, így különösebb önsanyargatás nélkül át lehet térni a gluténmentes életmódra. Korábbi cikkünkben a kölessel már megismerkedtünk, következzen akkor most a hajdina!     A hajdina valójában nem is gabona, a keserűfűfélék családjába tartozik, a konyhában mégis a gabonaőrleményekhez hasonlóan használatos.   Ásványi anyag (kalcium, magnézium, kálium, vas, cink, réz) és vitamintartalma (B1, B2, C-, E-vitamin) igen magas. A hajdina jótékonyan hat az érrendszeri megbetegedésekre, a magas vérnyomásban szenvedőknél, illetve a cukorbetegeknél.   Magas rosttartalma miatt rendkívül egészséges, jól alkalmazható a székrekedés kezelésére és a vastagbélrák megelőzésére, valamint Candida-diéta során.   A hajdinaliszt sikértartalma alacsony, így duzzadt, magas, puha belű kenyér nem készíthető belőle. Sokkal inkább alkalmas vékony palacsintaszerű vagy pászkaformájú kenyér, illetve tészta sütésére.   Keverhető gabonalisztekkel is, de ha gabonafélék helyett gluténmentes lisztekkel (pl. köles-, zab-, burgonyaliszt vagy -pehely) vegyítjük, úgy a keverék is megfelelő táplálék lehet lisztérzékenyek számára.     A hajdina nem csak liszt formájában fogyasztható, főtt állapotában önállóan, köretként is megállja a helyét, de főzhetünk belőle kását (akár kölessel keverve), és dúsíthatunk vele leveseket, salátákat. Pehely formájában, főzés nélkül keverhető müzlibe, levesekbe.   2015. július 21.   Kapcsolódó cikkek: Élet gluténmentesen 1. - Az ezerarcú köles Palacsinta, ahogy a franciák szeretik Banános-juharszirupos zabkása  
A biztonságos napfürdőzés
A biztonságos napfürdőzés  Ismét hőség, újra kánikula - végre vagy sajnos :) - és újra az a téma, amiről nem lehet eleget beszélni - különösen gyerekek esetében.     Íme, három fontos szabály, hogy nyugodtan élvezhessétek a napozást, és hogy gondtalan legyen a nyaralás:   #1 Folyamatos folyadékpótlás, főleg szénsavmentes víz formájában. A cukrozott üdítőket kerüljétek! Egészségtelen, és csak szomjasabbak lesztek tőle. Ha édességre vágytok, egyetek inkább egy jó fagyit...   #2 Megfelelő minőségű és faktorszámú napvédő krém/spray használata, ami lehetőleg vízálló, antiallergén, színezék- és illatmentes legyen! Gyerekek esetében érdemes legalább 30, de inkább 50+ faktoros készítményeket alkalmazni, és még így sem ajánlott a legkisebbeket a tűző napra engedni, maximum a korai reggeli vagy a késő délutáni órákban.   #3 11 és 15 óra között akkor se feküdjetek ki a napra, ha vastagon bekentétek magatokat naptejjel. Nem éri meg, mert a magas faktorszám sem biztosít teljes védelmet az UV sugárzás ellen. A túlzott napozás súlyos következményekkel járhat, ezért ne tartózkodjatok sokat a tűző napon még naptej alkalmazása esetén sem.   Ha ezeket az egyszerű szabályokat betartjátok, gond nélkül strandolhattok, és egészséges barnaság lesz a jutalmatok.     Kapcsolódó cikkek: Védd magad természetesen! és Hőségriasztás, kánikula ON!   2015. július 2.  
Az ezerarcú köles
Élet gluténmentesen 1. - Az ezerarcú köles A gluténérzékenység napjainkban egyre növekvő probléma, különösen a nők esetében gyakori. Mivel a lisztérzékeny emberek emésztőrendszere a különféle gabonákban (búza, rozs, árpa) található glutént nem tudja feldolgozni, ez idővel emésztési-, táplálkozási zavarokhoz vezet.   Leggyakoribb tünetei a hasmenés vagy éppen székrekedés, puffadás, hasfájás, hányás, súlyvesztés, étvágytalanság fáradékonyság, súlyosabb esetekben hajhullás, felszívódási zavarok, vérszegénység, csontritkulás.   Ezekre a tünetekre különösen kisgyerekek esetében érdemes odafigyelni, de a gluténérzékenység sajnos felnőtt korban is kialakulhat.   Mit tehetsz, ha bebizonyosodott a gluténérzékenység?   Nem kell kétségbe esni, megfelelő diétával a panaszoktól teljesen megszabadulhatsz, illetve teljesen tünetmentes életet élhetsz. Bár a gluténmentes diétát egy életen át tartani kell, szerencsére így is lehet változatos, finom ételeket enni.   A glutén kiváltására számos egészséges alternatíva kínálkozik, így különösebb önsanyargatás nélkül át lehet térni a gluténmentes életmódra. Itt van mindjárt...   ...az ezerarcú köles!     Gluténmentes és az egyetlen gabonaféle, amely főtt állapotában is lúgosító hatású. Tápértéke igen magas, de könnyen emészthető. Kalóriatartalma alacsony, rosttartalma viszont magas, így fogyókúrázók is bátran fogyaszthatják. Gyorsan elkészíthető, finom és olcsó.   A kölesnek egy sor fontos jótékony hatása van az egészségre. Rengeteg értékes fehérjét tartalmaz, gazdag aminosavakban és antioxidánsokban. Immunrendszer-erősítő és koleszterin-csökkentő hatása is ismert.   Ásványi- és nyomelemtartalma belülről ható "kozmetika", hiszen - többek között - a fog- és csonterősödésben, a dús haj- és az egészséges körömnövekedésben mutatkozik meg az értéke.   A köles ezer arca nem csak az egészségre gyakorolt számtalan jó tulajdonságában mutatkozik meg, hanem a változatos elkészítési módokban is.   Alkalmas sütésre és főzésre, lehet édes és sós. Liszt formájában kenyér süthető belőle, a köleskása pedig kiváló helyettesítője lehet a reggeli zabpehelynek. Készülhet belőle rizottó, különféle köretek, de akár sütemények, torták is.   A kölest az emberiség évezredek óta termeszti és fogyasztja, még ha az utóbbi évtizedekben kissé el is lett hanyagolva. Kísérletezz vele bátran!   Kapcsolódó cikkek: Csontritkulás? Kösz, nem! és Palacsinta, ahogy a franciák szeretik   2015. június 20.  
Hőségriasztás, kánikula ON!
Hőségriasztás, kígyózó kocsisorok a Balatonra, a strandokon kint a megtelt tábla..., kánikula ON! Ám még mielőtt elmenekülsz a hőség elől a vízpartra, néhány dolgot feltétlenül pakolj be a táskádba!   Ipari mennyiségű víz, folyadék mindig legyen nálad, a bőséges folyadékfogyasztás ilyenkor különösen fontos. Ezen kívül napszemüveg, kalap és naptej, naptej, naptej!   Naptej nélkül elindulni manapság már kész életveszély, különösen pici babák, gyerekek esetében érdemes legalább 30, de inkább 50+ faktoros készítményeket alkalmazni. Lehetőleg vízálló, antiallergén, színezék- és illatmentes naptejet válassz!     Napra menni 11 és 15 óra között még akkor is tilos, ha magas faktorszámú krémmel kened be magad! Hidd el, jobb ilyenkor az árnyékban...   A naptejet a száraz bőrödre kend, ne hagyd ki a füledet és a lábfejedet sem! Ne feledkezz meg arról sem, hogy az ajkaid is leéghetnek, illetve ajakherpesz alakulhat ki, ami igen fájdalmas tud lenni, ezért a megfelelő védelemről az ajkak esetében is gondoskodni kell.   Napozás után a megtisztított bőrt - különösen a gyerekek érzékeny bőrét - érdemes nyugtató, ápoló krémmel alaposan bekenni. Ha bőrpír, irritáció jelentkezik, használj speciális, napégésre kifejlesztett gyógykrémeket!   Kapcsolódó cikkek: Védd magad természetesen!   2015. június 13.  

5. oldal / 11

Tájékoztatjuk, hogy oldalunk működéséhez "süti"-ket használ.

A sütik segítenek a webáruház működésében, illetve javítják a felhasználói élményt.

Megértettem

Kapcsolat

Digital River Kft.
Budapest, Eper u. 39. I/3.
1112 - Hungary

Telefon: 06-1-611-8248
E-mail: info [kukac] happygreen.hu