A kosár üres
Kosárnézet

Miért használj biotermékeket?

 
Érdekel az egészséged?
Érdekel mások egészsége?
Törődsz a környezeteddel?
Ha ezekre a kérdésekre igen a válaszod, akkor jó helyen jársz.

Ha a környezeteddel törődsz, magaddal is törődsz. A Happy Green Biobolt ebben segít neked.
 

Árösszehasonlító oldalak

Termékeinket megtalálod az

és az

oldalain is.

A vöröslencse

A vöröslencse a keleti-indiai, illetve a vegetáriánus konyha egyik kedvenc alapanyaga. Magas a fehérje-, folsav-, kálium-, magnézium-, foszfor- és vastartalma, valamint sok B-vitamint is tartalmaz.
 

Vöröslencse

Vöröslencse
 
De miért a vörös...? Lássuk, mit tud!
 
- Főzés előtt nem kell beáztatni, és nagyon gyorsan megfő (15-20 perc).
- Nemcsak finom, de egészséges is.
- Könnyebb megemészteni, mint más hüvelyeseket.
- A barna vagy a zöld lencséhez képest kevésbé gázképző tulajdonságú, különösen ha emésztést segítő fűszerekkel ízestjük, mint pl. a római kömény, a koriander, a kurkuma vagy a curry.
- Serkenti a méh, illetve a női szervek működését.
- Melegítő hatású étel.
 
Elkészítése:
 
A vöröslencsét (fejenként egy csészényit) főzés előtt válogasd és mosd át, majd szűrd le! Áztatni nem kell, sós vízben 20 perc alatt megfő. Annyi vizet önts rá, amennyi ellepi, és adj hozzá 2-3 babérlevelet! A forrás során keletkezett habot távolítsd el a tetejéről! Ha a lencse vöröses-narancsos színe halványsárgára változik, meg is főtt. Ízesítsd 2-3 teáskanál dijoni mustárral, és ha nem szeretnéd tovább fűszerezni, már fogyasztható is.
 
A vöröslencsét főzhetjük együtt répával vagy csicseriborsóval, de önmagában is nagyon finom. Ha keletiesebb ízvilágra vágysz, ízesítheted római köménnyel, kurkumával, korianderrel, curry-vel, chilivel és joghurttal. A választott fűszereket pirítsd meg egy kis vajban vagy kókuszolajban - fél perc elég is, nehogy megégjenek - és így add őket a lencséhez! Pár perc alatt összefőnek. Végül az elkészült lencse tetejét szórd meg bőven friss petrezselyemmel!
 
A keleti konyha a lencsét sok magas C-vitamin tartalmú zöldséggel, paradicsommal, friss korianderrel vagy petrezselyemmel tálalja, hogy a lencsében található fontos nyomelemek (pl. a vas) minél jobb felszívódását elősegítse a szervezetben.
 
 
2016. május 12.